Bovemij helpt bedrijven in de mobiliteitsbranche om succesvol te ondernemen. Dat doen ze door middel van verzekeringen, financieringen en data. Bovemij heeft een omzet van €500 miljoen en meer dan 700 medewerkers. De laatste tijd neemt bij Bovemij het besef toe dat men er niet alleen is voor de branche, maar dat het bedrijf ook een rol heeft in de samenleving. Het management wil daarom beleid ontwikkelen om meer bij te dragen aan de maatschappij.

Communicatieadviseur Joris van Meel:

“We hebben al veel losse initiatieven die onze medewerkers, de branche en de maatschappij verder helpen. Het is tijd om die initiatieven met elkaar te verbinden en onder een grotere visie te vangen.”

Met de wens van Bovemij om een visie te creëren die eerdere initiatieven verbindt in het achterhoofd werd een Raad van Toekomst aangesteld. Tijdens de eerste kennismaking stelden de studenten stevige vragen aan de opdrachtgever: Hoe echt is de wens tot Duurzaam Ondernemen? Wie is precies de initiator? En hoezeer wordt dit initiatief gedragen door de hele organisatie? Een goed begin!

Tijdens de eerste sessie werden de kaders geschetst voor het nieuw te vormen beleid. Onderzocht werd hoe Duurzaam Ondernemen past bij de gedefinieerde kernwaarden van Bovemij. Daarna werden gezamenlijk de voorwaarden geformuleerd waaraan het beleid zou moeten voldoen, evenals de doelen en kritische succesfactoren. Al snel werd het de organisatie duidelijk hoezeer Duurzaam Ondernemen in het DNA zit van de nieuwe generatie. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen rol in de maatschappij lijkt voor hen een vanzelfsprekendheid. Andersom zagen de studenten van de Raad dat een bedrijf zelden autonoom opereert, maar onderdeel is van een complex netwerk van stakeholders. Een mooie demonstratie hoe studenten en organisaties meer van elkaar kunnen leren.